BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 28, 2010

salam ukhwah :)


nak jadi seorang muslimah sejati banyak perkara yang perlu kita buat untuk perbaiki diri kita, memang bagi setengah orang tak kesa dengan *muslimah sejati* tapi sbg seorang insan, seorang muslimah Islam, nak sangat menjadi di antara muslimah sejati. malu sungguh jika seorang muslimah tak dapat menjaga akhlaknya, pertuturannya, menjadi seorang muslimah sejati memang susah tapi ingatlah, sebagai seorang muslimah, kita perlu menjaga aib kita, dengan sapa kita bergaul, sikap kita,. diba sedih, sekarang ramai orang Islam kat Fb *facebook, terutama kaum hawa, tidak menutup aurat, diba bukan nak tujukan kepada sesiapa, tapi sesama sedara se-Islam, diba nak tegur. aurat merupakan lambang kita sebagai muslimah, diba ada baca article tadi, malu sungguh. seorang lelaki menceritakan seorang wanita muslimah berjalan sambil gelak terlalu kuat, bercakap dengan bahasa yang tidak baik, Ya Allah. diba pun mcm tu jugak dulu, tapi niat hati nak berubah. kita takkan slamanya di pentas pnuh DRAMA ni, satu hari kita akan pergi ke alam lain. ini pentas ujian Allah, mari lah kita lakukan perubahan dalam ibadah supaya dapat menjadi muslimah sejati. seorang Islam layak untuk mencegah kemungkaran. tapi tak kan seorang je ? yang melakukan kemungkaran bertrillion orang. Ya Allah, ampunkan dosa hamba Mu ini. kita kene bersatu untuk mencegah benda ni., mungkin sekarang diba diketawakan, tapi diba tak kesa, sebab mati nanti lain kubur, lain waktu untuk di hisab. diba tau, diba dulu dgn sekarang berbeza, mcm dua alam. tapi, sebb azam, sebb ikrar diba nak berubah :)



Rasulullah SAW pernah bersabda yang bermaksud: "Sifat malu merupakan salah satu cabang daripada cabang-cabang Iman" - Riwayat Bukhari dan Muslim

Dalam sebuah hadis yang lain Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: "Asal iman ialah telanjang (tiada pakaian). Pakaiannya ialah takwa dan perhiasannya ialah malu."

0 comments: